yogaRO trivselsregler

  • Timene starter presis. Dørene låses 5 minutt før yogaklassen starter. Hvis du vet du kommer for sent så si i fra til meg på forhånd.
  • Slå av både lyd og vibrering på mobilen under økten og legg den helst unna matten din.
  • Unngå å spise større måltider ca. to timer før yogaen.
  • Drikk vann etter timen! Da hjelper du kroppen med å skylle ut alle avfallsstoffene som blir utskilt under øvelsene.
  • Vi behandler hverandre med respekt og vennlighet.
  • Kursdeltakere har gjensidig moralsk taushetsplikt: Det som sies i gruppen forblir her mellom oss.
  • Noen ganger bruker jeg duftelys under timene, men bare si i fra om du er sensitiv eller allergisk så tar jeg hensyn til det.
  • Ved eventuell sykdom hos meg og avlysning så vil du som deltaker få beskjed så raskt som mulig før kurset.

 

Skader og plager:

  • Alle øvelser skjer på eget ansvar. Sett dine egen grenser. Det er kun DU som kjenner din kropp.
  • Informer om spesielle plager/skader/sykdommer/graviditet slik at jeg kan få gjort en vurdering på om yogaen vil passe for nettopp deg.
  • Du kan fint gjøre yoga om du er sliten, har lite energi eller er forkjølet. Du kan bare gi litt mindre enn du pleier, ta det rolig. Har du feber, influensasymptomer eller hoster/nyser bør du holde deg hjemme. Ta hensyn og hold deg hjemme hvis du tror du er smittsom.
  • Ta gjerne kontakt om du er i tvil!
  • Ved menstruasjon så er dette veldig individuelt og du må bare kjenne etter selv hvordan dagsformen din er. Respekter din syklus. Du kan gjøre alt, men en del liker ikke å stå opp ned de første dagene.

 

Reaksjoner underveis og etterreaksjoner:

  • Hvis du føler deg svimmel under timen eller dovner av i deler av kroppen så er dette normalt. Ta det da litt med ro og legg deg i utgangsposisjonen på matten.
  • Noen kan få hodepine, bli kvalme, trøtte eller bli svimmel etterpå. Dette kommer av alle avfallsstoffene som frigjøres under øvelsene kommer ut i blodbanen og gjør at du føler deg uvel. Det er derfor viktig at du drikker godt etter timen.

 

Hygiene:

  • Av hensyn til de andre i gruppen så er det fint om du unngår sterk parfyme.
  • Unngå å røyke rett før du går inn til yogaklassen.
  • Vennligst ikke bruk snus under yogaklassen.
  • Noen ganger kan det være godt å ta en dusj før yogaøkten.

 

Bekledning:

Ha på deg myke klær som ikke strammer eller hinderer deg i å gjøre bevegelser.

 

Her er en artikkel fra nettstedet Yoga International som omhandler yogaetikette.

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

w

Kobler til %s